15 september, 2009

Helgturne


Jag har varit på turne i helgen tillsammans med min fransman. Det blev en tripp på 72 mil. Underbara mil! Tur att jag fick ändan ur vagnen, för jag har haft så skoj, och varit med om så mycket.
Jag har träffat vänner, gammal kärlek, och tidigare grannar. Varit i Örebro på trav, vilket var längesedan. Jätteskoj, även om vinsten lyste med sin frånvaro. Spänning får kosta lite!
Framför allt fick jag besöka ett Värmländskt smultronställe, där jag njöt av varje minut. Vädergudarna var ju på sitt bästa humör också. Uppvaktning och fest därtill. Vad kan jag mer begära?
Det blev en upplevelse av stora mått! Jag har aldrig tidigare varit med om en sådan svampplockning.
Värmland ligger nu i topp vad gäller den saken. Underbart! Ytterligare ett bevis på att jag kan ha mycket kvar här i livet!
Tack till alla Er som bidragit till en härlig helg!



Posted by Picasa

Inga kommentarer: