13 mars, 2009

Calicivirus

Måndagsbowling som vanligt med godtagbart resultat. Tisdagen var det full fart och på kvällen en inbjudan till förhandstitt på vår och sommar modet.
Onsdagen snöade det, och jag var lite "ruggig" på förmiddagen.
På eftermiddagen bröt "Caliciviruset" löst. Shiit!!! I ordets rätta bemärkelse!
Ett tag var det svårt att veta vilken sida som skulle prioriteras, fram, eller bak.
Gårdagen var jag helt utslagen. Jag vet nu, "med eftertankens kranka blekhet," när jag blev smittad, men det är sån´t som händer.
Idag är jag i alla fall uppegående, men förmodligen är magen i chock. Den låter så konstigt ibland.
Efter kära systers inköp av så mycket "nyttigbakterier" från Proviva, Cultura och Blåbärssoppa med antioxidanter, så är det nu säkert fullt krig mellan "de onda och de goda" i tarmarna.
Två dygn efter min symtomfrihet kära vänner får ni se mig igen. Tills dess är jag ofrivilligt isolerad.
Om ni går in på netdoktor.se och läser på vinterkräksjuka, kan ni se min stil när det var som värst.
Att en annan tarm med mig vetligen okänt läge i tarmpaketet börjar ge sig tillkänna måste ju vara ett friskhetstecken!?
Det vore ju illa med abstinensbesvär mitt i det roliga, så jag kokar mig en kopp kaffe får jag se vad som händer. - Shiit happened!
Jag får väl se fram emot Let´s Dance och Ramlösa ikväll då.(Suck)

2 kommentarer:

Taltrasten sa...

Vi sågs i tisdags - idag lördag - hittills ingen känning. Ta i trä.

Brittis sa...

Det var som sjutton! Vinterkräksjuka! Hoppas du tillfrisknar fort.