25 augusti, 2011

SPA besök i Pärnu Estland




Jag har varit i Estland, i Pärnu, närmare bestämt på ett SPA som heter Tervis.
Det har varit en fantastisk vecka med tre behandlingar varje dag. Massage, örtbad, lerinpackning, bara för att nämna några av godsakerna. Det ligger alldeles bredvid havet, och har underbart vackra omgivningar.
Jag har badat i havet, förutom i den bassäng som finns att tillgå tillsammans med fem olika sorters bastu.
Turkiskt, japanskt, infrabastu, saltbastu, samt aromabastu.
Jag hängde på låset varje morgon 0630 trots att jag här hemma inte är någon morgonmänniska.
Att sedan få gå direkt till frukostbordet var höjden av lycka för mig.
Jag har njutit till max hela veckan.
Hemma igen rusade jag direkt ut i nästa paradis.
Lingonskogen!









Posted by Picasa

Inga kommentarer: