31 augusti, 2011

Nu är lyckan röd




Det här är vad som sysselsatt mig sedan jag återvände från Estland. Jag älskar att plocka lingon! Tiden bara inte finns, när jag får gå där och rafsa bland lingonriset. Det finns ju gott om dem i år också. Jag känner mig rik, när burkarna är fyllda med sylt. Visst, det går att frysa dem också. För mig är det inte riktigt detsamma att koka sylt mitt i vintern. Då ska jag bara kunna ta en burk till gröten eller filen på morgonen. Det har varit lite bråttom också. Jag har fått direktiv om att befinna mig i storstan med packad väska och pass på söndag. Nästa vecka är alltså ett stort frågetecken? Hur spännande som helst. I alla fall ska jag ha några lingonburkar med, för där finns det väl bara lingon på Hötorget, antar jag! Lingonsylt från Dalarna smäller högre hoppas jag!









































Posted by Picasa

Inga kommentarer: