04 januari, 2011

Zumba på Koppjärk

Igår fick skidorna vila på balkongen. Inte jag!
Först bowlade jag, sedan kollade jag Koppjärks nya lokaler en trappa upp. Det var ju fritt att prova på de aktiviteter som erbjuds så naturligtvis måste jag testa vad Zumba är.
Dansworkout till latinsk musik.
Det blandas danssteg från salsa, samba och marengue i rysande tempo.
Att skaka rumpa, vicka på höfterna, och koordinera
armar och ben i det tempot var inte lätt.Men så roligt!
Man rycks med av musiken och gör så gott man kan.
Om pulsen var hög i skidspåret så var den skyhög nu, och svetten rann i ilar över hela mig.
Det var mest yngre förmågor som deltog,och ska jag vara kritisk (och det ska jag) så erbjuds det inga pass som är anpassade för oss äldre.
Det finns heller inte möjlighet att gå på enbart gymmet dagtid för reduserat pris.
Dåligt Koppjärk!
Dagen idag har varit lugn och nu väntar en lånad film.







1 kommentar:

Brittis sa...

Varför inte enbart gymmet för reducerat pris på dagtid? Vad måste man mera göra?