01 januari, 2011

Min julvecka

Här i Puerto Rico på Gran Canaria tillbringade jag min julvecka. Långt ifrån allt vad julstess heter.
Jag trivdes verkligen. Enda felet var att jag inte tog två veckor. Solen sken inte varje dag, men värmen fanns där, blommorna blommade, gräset var grönt. Paellan och vinet var också helt ok.
Den som reser har ju något att berätta sägs det. Jag låter bilderna berätta. Det finns en del, men det behåller jag för mig själv.
Imorgon är det sex månader sedan jag skrev från vardagsrummet.
Konstigt! Vart tog ett helt halvår vägen?
Kanske jag fått lite inspiration och kan komma igång igen. Det är klart roligare att knyta upp texten till bilder. Nu var ju kameran med.
Det lär bli snö, is och köldrapporter för resten av vintern så håll till godo så länge.

1 kommentar:

Taltrasten sa...

Välkommen tillbaka ut i rymden!!
Nog är det mysigt med värmen- men -
tänk vad mysigt det är med all snö och ca 30 grader kallt. Burrrrr!