02 januari, 2011

Skidpremiär Äntligen!

Äntligen! Idag var temperatur och vind äntligen perfekt, för min skidpremiär på det nya året!
God Fortsättning förresten!
Perfekta spår, vackert, sååå vackert!
Jag åkte 6-7 kilometer och njöt varje minut. Förmodligen kommer det väl att visa sig hur njutbart det är att stiga ur sängen i morgonbittida. Den smällen tar jag då.
Det var så tyst i skogen! När jag stannade för att verkligen lyssna till tystnaden, skrämde jag mig själv.
Jag hörde bara mina egna hjärtslag! Låg säkert över, i min ålder, tillåten maxpuls!
Bäst att fortsätta medans jag hade ångan uppe! Håll igång i skogen!
Många åkare fanns i spåret, förvånansvärt många, som jag tyckte mig se, i övre medelåldern.
Spåret passar många så´na som jag också! "Åker hellre än bra," och jagar inga medaljer längre.
Det förekommer inga backar, i varje fall inte i början av spåret, sedan vänder jag. Kanske bjuds det på sådana längre bort?
Återstår att utforska, kanske!
Imorgon bowlar jag och kollar in "nya" Koppjärk.

1 kommentar:

Brittis sa...

Åh vad jag längtar efter att åka skidor!
Tänk om man skulle ta sig för att köpa ett par? Men jag vill inte ha plastskidor - tror jag. De fordrar så komplicerad vallning.