15 juli, 2009

Dam SM i Boden


Jag har aldrig åkt nattåg tidigare i mitt liv och har nått den ålder då jag inte får semester längre.
"Man ska aldrig säga aldrig!" Jag har provat på nu. En upplevelse i sig!
"Vibrationsplatta i liggande ställning!"
Jag "kollade" lite effekterna av vibrationsplatta, och förstår nu varför jag hade ont överallt. Det var helt klart träningsvärk. Utgångspunkten kan vara 10 min 3-4ggr/v. Hoppsan!
Vi körde hela natten!
SJ:s nya giv kanske?!
Det var inte mitt huvudämnet vilket framgår av rubriken.
Årets Dam SM-final har föregåtts av sex kvallopp där tolv ekipage kvalificerat sig till final.
Loppet kördes för första gången inom V65-spelet. En framgång för tjejerna.
Vinnare blev Petra Edqvist med M.T. Calvados tränad av Rommetränaren Jouko Pärssinen.
Hedrande för oss som fick överlämna Siljanstravets Damtröja till Petra.
Femton Damklubbar från olika banor, med över hundra representanter var samlade i Boden för årsmöte. På programmet fanns förutom trav, utflykt till Världsarvet Gammelstads kyrkstad.
Middag med underhållning på Western Farm, där vi provade att dansa Linedance, och "Bullriding" för dom som vågade.
Hela besöket i Boden har varit en fantastisk upplevelse. Jag kopplar vistelsen till sol, många glada skratt och underbara människor.
Tack till PEAB-travets Damklubb för utmärkt värdskap!




Posted by Picasa

2 kommentarer:

Brittis sa...

Vibrationsplatta!? Undrar om det kan skaka bitarna på plats i huvudet vad det gäller IT? Just nu är det kaos.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej, va kúl att du också bloggar! Nu har jag ännu en bloggkompis!
Tack för fina ord om oss och hästen vi fick av Er gillade vi jättemycket! Den får en hedersplats hos oss!
Kul!
Kepor kommer!
Carin