22 september, 2011

Min lilla franska vän

Nu har vi gemensamt klarat av undersökningen!
Lite nervöst är det alltid att ta med honom till den årliga undersökningen.
Han klarade det utan anmärkning!
Visserligen var "doktorn" kvinnlig, så han kanske kopplade på sin franska charm, om nu det kan vara till hjälp i sammanhanget!? En fransman ser ju kvinnorna!
Han är ingen ungdom, med nutidens mått mätt. Han är från -98 och heter "Renå."
Han är en toppenman och har inte svikit mig än.
Han fick sig visserligen en törn i somras, men med "plåtisars" hjälp så blev han helt ok igen.
Taskigt att bli påbackad!
Han har framför allt tagit mig ut i skogen nu på höstkanten. Till lingonen! Svampen lyckas jag tyvärr ej hitta.
Jag hoppas att han håller stilen ett år till, och att vi tillsammans kan ta oss ut till skidspåren när det blir så dags.
Je táime mon ami!

Inga kommentarer: