25 juni, 2010

Midsommartrav


Nu är Rättvikstravets Midsommarstång på plats. Den restes igår vid Midsommartravet, med V5 och Hästägarcupen. Vinnaren av cupen blev Jouko Pärssinen med Dennis the Menace till bra odds 21.18.
Stången är verkligen ståtlig! En stor eloge till Damklubben och dess duktiga kransbinderska!
Imorgon fortsätter vi med V65 och Breeders´Crown. Många fina hästar!
För att ej tala om kuskar! Jag är då helt på det klara om vem jag vill se bekransad i Midsommarloppet, men det talar jag inte om.
Min kuskfavorit som vann förra året, är inte med i år i det loppet, men jag är säker på att han kommer igen med en eller annan fransman. Jag gillar ju dem också, som tidigare skrivet.
Jag håller tummarna!
Som en förövning inför morgondagen, bekransade jag min ytterdörr, och gläds inför morgondagen.
Väl mött på Rättvikstravet!


Posted by Picasa

Inga kommentarer: