28 juni, 2010

En strålande helg


Ja, så är Rättvikstravets Midsommartrav över för detta år!
En både olycklig, och lycklig helg, med tanke på de olycksdrabbade kuskarna. Klyschan "det kunde varit värre" sitter faktiskt i bakhuvudet.
Killarna tillönskas "God Bättring!" Vi vill se dom på banan snart igen!
Damklubben hade en snärjig, men rolig dag! Chokladhjul, program, andelar, lotter såldes i rasande fart.
Kuskbekransningen hör dock till vårt, i mitt tycke, roligaste uppdrag.
Mitt höjdarögonblick var definitivt att få bekansa Fredrik B Larsson när han vann Midsommarloppet med stilige Reven d´Amor! Henrik tränar och Fredrik styr!
Två lyckliga bröder som båda sken ikapp med solen! Härligt att se!
Jag fick tyvärr ingen bild på Reven d Ámor!
Jag fick i alla fall Dalatravets Femårselits vinnare på bild.
Flex! En tapper kille som drog i ledning hela vägen in i mål, och styrdes, med den äran, av Jan-Olov Åberg.
Vilken "grej" att få referera sin delägda häst som Bo Rydgren fick göra.
Ja det var många som gladdes under dagen.
Jörgen Westholm lotsade fram två fransmän till vinst, Tycoon och Seven d´Urzy!
Vad var det jag sa? Jag gillar fransmän och Jörgen! Han hade för övrigt ytterligare två vinnare Ninepoints Avalon, som han körde själv, samt vann Dawnrun från Jörgens stall, med en skakande lärling Jasmine Ising. Inte undra på! Hennes första sulkyseger!
Vilken lycka!
Spelet? Det glömmer vi för den här gången!
Nya satser! Nya vinster! Nästa gång blir 12 juli med V5!
Ses då!





Posted by Picasa

Inga kommentarer: