02 februari, 2010

Vinterskrud

Posted by Picasa
Äntligen fick jag min efterlängtade skidtur! Jag har inte vågat mig ut tidigare p.g.a kylan, men idag var vädret perfekt.
Spåret var helt ok, och jag njöt i fulla drag. Det var så vackert! Det visade sig att jag varit ute i två timmar, när jag kom tillbaka till bilen. Jag såg så många vackra och fantasieggande motiv i naturen runt mig, och jag tog en massa bilder.
Jag var "Mulleledare" när mina barn var små, och idag såg jag "Mulle" i vinterskrud.
Han log emot mig, och hade en så´n där mössa som satt på Sveriges försvarare under kriget.
Jag törs knappt skriva vad dom kallades. Björnfitta! Jag minns dem!
Jag är vid mina fulla sinnen, och gläds åt att fortfarande kunna fantisera.
Det förgyller faktiskt tillvaron ibland.
Nu återstår bara att vänta och se om jag och syrran hamnar i "torsklådan" ikväll?
Det är läget om inte hästarna springer som vi tippat.

1 kommentar:

Brittis sa...

Tack för undervisningen om hur man spelar på hästar via nätet. Jag kommer nog att prova så småningom. Jag gillar det här att man kan spela för mycket små summor. Det tilltalar mitt snåla hjärta.