16 juni, 2009

Kragtag

Jag tappade lite lust och inspiration att skriva efter de borttappade bilderna.
Tar mig nu i kragen och gör ett försök igen.
Vad som hänt se´n sist?
Tyvärr har ju inte vädret varit så uppmuntrande. Det gäller då att hitta på innesysselsättningar. Såvida du inte har filosofin: "Det finns inga dåliga kläder , bara dåligt väder," eller var det tvärt om? Gör detsamma!
Jag gillar inte att stavgå i ösregn, klarar inte av att bära paraply i det läget, och så bra regnkläder har jag inte. Dom kostar multum, och förresten är det nå´skit i dom enligt senaste rapporterna.
Jag har förberett ett par folkdräkter inför det stundande midsommarfirandet, och det är inte det lättaste, om man som jag är novis, men jag har lärt mig.
Jag har varit på räkfrossekväll med Siljanstravets Damklubb.
CCW har haft upptaktsträff inför v. 31, då det blir "håll i gång i rätt vik runt Siljan."
Jag ska förbaske mig bidra så gott jag kan!
Jag har haft en bra danskväll. Passande regnvädersmotion.
Idag har varit premiär på "Tisdagskul" på byn. Kompisen och jag firade med fika och "namnam" på Fricks.
Ibland händer saker som ej kan kan förklaras!?
Kompisen och jag satt senare och talade om ett speciellt ställe, då får jag ett oväntat telefonsamtal som anknyter till platsen. I högsta grad spännande!
Som avslutning på dagen "Anne på Grönkulla" på TV.
Jag älskar "storyn," och kläderna. När blir dom moderna igen tro?
Avvaktar, har ändå inte hals att bära dem!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Det finns ingen "slump"

Brittis sa...

Nu gick ju bildspelet galant! Man ska inte ge upp.