26 juni, 2008

Flygande faror

Nu har jag våndats i två dagar och undrar vad jag gett mig in på? Det är samtidigt spännande och när jag tänker efter så händer det ju faktiskt en del saker i mitt vardagliga rum.


Jag ska berätta om "mitt samhälles flygande faror". Dom anfaller om Du råkar komma i närheten av deras ungar. Jag blev attackerad på cykeln. Skrikande och störtdykande fick han mig nästan ur balans och kunde blivit orsak till en allvarlig olycka.


En nyplockad blombukett i handen blev räddningen. Den svingades som en propeller runt huvudet och räddade mig troligen från hål i detsamma. Gissa om den hamnade på komposten efter detta.


Imorse var det grannfruns tur. Jag fick se henne på väg till soptunnan med uppfällt paraply?


Det regnade inte! Vad händer? Jo, ungarna hade förflyttat sig in på vår gård och nu anfölls alla passerande.


Jag vet att vår kommun har fått en del telefonsamtal angående dessa "flygande faror" men nu flyger snart ungarna själva och då är väl problemet ur kommunen för denna sommar.


Vad det gäller? Fiskmåsar förstås!

2 kommentarer:

Taltrasten sa...

Jag har själv varit utsat för dessa "odjur" på skolgården här utanför. Armarna gick som lärkvingar.

Brittis sa...

Som i filmen Fåglarna. Bland det mest skrämmande jag sett.
Men svalorna kan också. Här i stugan anfaller de så fort man går på vissa ställen på tomten.