29 juni, 2008

Blandat helggodis

Det har varit en cirkus på besök i vår by under helgen. I rondellen gick lamor, och kameler gick att beskåda i talldungen bredvid cirkustältet före föreställningen. En elefant gjorde ett rymningsförsök, och i tidningen fanns en bild av flyende människor jagade av elefanten. Kul bild för våra breddgrader. Jag är hellre jagad av en elefant än av varg och björn?
Jag har njutit av "glidare" och "råttsoffor" från syrrans balkong. Alltså de bilar som deltog i Big Lake Run (Siljan runt). Jag tror ingen är opåverkad av dessa tjusiga bilar. Jag är en stor beundrare av dom som lägger all sin fritid på sina glänsande underverk.
Även de "rostglänsande" har sin tjusning och kanske blir dom också fullbordade en dag.
För resten njuter jag av den otroliga blomsterprakt som vi nu har på våra dikeskanter och lindor.
En promenad och en nyplockad blombukett gör mig ödmjukt tacksam för vår underbara natur.
Låt oss vara rädda om den!

1 kommentar:

Brittis sa...

Mmmm, jag kan känna ända in i märgen vilken fin helg du haft. Hoppas det fortsätter så.