19 juli, 2013

Stockholm, Stockholm stad i världen...

 
Ombyte förnöjer!
Från Siljans riviera till stora staden Stockholm!  
Det finns en expressbuss som tar mig dit när helst jag vill.
Gratis härbärge, mot lite serviceunderhåll i semestertider, är helt perfekt för mig.
Jag kan strosa runt, shoppa o titta i min egen takt, vilket jag gillar starkt.
Staden visade sig från sin allra bästa sida, strålande väder och såå mycket turister.
Många olika språk hördes runt mig, och det gillar jag, även om jag inte förstår vad som sägs.
Att försöka förstå exempelvis franska är en utmaning, och att avläsa gester och kroppsspråk.
Jag njöt av allt detta i två dagar. Stockholm äär fantastiskt, och allra helst på sommaren.
Att jag lyckades fånga två godingar på Hötorget var heller inte illa.
Jag älskar blommor, och hatar inte karlar, så kortet blev riktigt i min smak.
En avklädd, och den andra, inte illa med kläder.
Än är det inget fel på synen i alla fall!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: