07 januari, 2012

Saknad - Kung Bore


En månad sedan senast! Vart tar tiden vägen?
Jag tror att den läggs på MIG, med den följden att mitt "skinniga" jag förflyttas i nedåtgående riktning.
Det ramlar lodrätt, förutom det som läggs på vågrätt, efter alla helgmåltider.
Kunde vara utan det egentligen, men kan ju inte skylla på någon i det fallet.
Däremot så undrar jag vad Kung Bore har för sig?
Jag vill ha skidföre som det fanns förra året i mitt spår vid den här tiden.
Jag går och går, och simmar och simmar, men det kan jag göra på sommaren.
Jag vill åka skidor nu! Vill däremot inte sitta och köra bil med alla "takbox8or" för att ta mig till ett skidspår.
Jag saknar vårat "isberg" också. Det var helt fantastiskt! Nu är det ju inte ens is på "Rättviken".
Ja, ja, får väl försöka ge mig till tåls! De flesta verkar nöjda med läget!
Ingen skottning, inga ryggskott, inga brott, kanske t.o.m. sjukvården kan spara pengar, och vi behöver ingen röntgen i vår by.
 Jag har i alla fall avverkat snöskottningsperioden och vill  NJUTA av vintern NU!
 Snälla Kung Bore låt mig fä göra det innan den är slut!





Posted by Picasa

Inga kommentarer: